Menyimpan dan Dilindungi

Maaf, Aku Bukan Untuk Kau

Aku terpaku
Fikiran ku kosong
Entah kemana melayang
Sakit dada menyesak
Sabar lah, belum jam 2 pagi lagi
Bertahan ya.

Mata dan gerak hati terpandang seseorang
Dan dia juga sedang memandangku
Terpaku, sekali lagi.
Mahu senyum kah ? atau diamkan diri sahaja ?

Senyum.
Dia senyum.
Aku membalas senyuman itu

Ya, aku rindukan suaranya
Jenakanya dan...

'Hana..'
Rasa nak meletup jantung tatkala dia memanggil namaku.
Matanya redup, hidung mancung terletak.
Rambut seakan kamal adli, rambut lurus jatuh sedikit di atas dahi.
sweater kelabu, bertubuh tinggi.

Rindu...
Rindu dalam diam
Dia pernah meluah perasaan,
Aku pula memendam perasaan.

Maaf,Bukan aku benci menerima cinta
Bukan aku tidak sukakan kau.

Cuma,Aku sedang belajar untuk memilih
Memilih yang menjaga agama, bertanggungjawab dan jujur.

Maaf, aku tidak boleh berborak panjang dengan kau.
Sakit dada aku datang kembali.
Nafas pendek terasa lelah.

Maaf.

Selamat jalan, Pergi lah kau membawa rindu dan rasa sukaku dalam diam.


Menyintai tak semestinya memiliki. ingat tu. :)


Selamat malam...


#PencuriHati



No comments: