Menyimpan dan Dilindungi

Padan Muka




Puas sudah aku menasihatinya supaya tidak terburu-buru membuat keputusan. Risaukan pula dia tidak dapat mengawal diri untuk melalui segala halangan. Tapi, apakan daya jika tiada sebarang kepercayaan terhadap aku. Tidakkah dia perasan bahawa segala kelebihan juga kelemahannya sudah ku famahinya. Pabila sudah jatuh, janganlah pula dia saling menuduh sesama sendiri. Memang sudah terlambat jika dia hendak kesal dengan apa yang sudah terjadi.

Kini. Aku harapkan dia dapat bangun semula untuk menewaskan anak kecil yang degil di dalam hatinya. Memang kali ini aku tidak memandang dia lagi kerana aku inginkan dia berdikari dan pandai menilai diri sendiri sebagaimana pahlawan yang mati ingin hidup semula.

Akhir kata, padan muka.

- Kata ini dituju kepada si kuat berfalsalfah, Namun memakan dirinya sendiri. ( senyum sinis )

Oh, Sempena bulan syawal ini. Secara rasminya aku beraya dengan status Single and available selepas hampir 6 tahun. Aku kepilkan beberapa keping gambar sempena lebaran 2016 ini. 10 tahun dari sekarang, Jika Blog ini masih wujud... Boleh lah aku tunjukkan kepada anak-anak dan bakal cucu cicitku nanti. In sha Allah.



















No comments: